Velkommen til matbloggen Pastinakk & Persille

Jeg håper å kunne inspirere deg til å nyte synet og smaken av sunn og god hverdagsmat. Bildene er tatt med i-phone.


mandag 2. juni 2014

Man tager tre stk margert, litt urter og en reddik

Jeg har en liten kjøkkenhage hvor jeg dyrker urter og grønnsaker. Søndag tok jeg med meg en skål, for å se om jeg kunne finne ingredienser nok til å lage en liten tallerken med gode smaker...

- til å nyte i solveggen på terrassen -

Nå vokser det ikke akkurat tortillalefser i drivhuset,
men man kan jo som kjent "juksa litt"

Farris med sitronmelisse

Fullkorntortilla med philadelfiaost, og deretter;
alle go'sakene fra hagen;
timian - persille - kinesisk gressløk - ingefærmynte
margert - salatmix

man får raskt litt større respekt for maten når man dyrker litt selv,
så himmelsk stort å høste inn så lite

Salatmix i en gammel vinkasse

Margertene ser ut til å trives både i pallekarmene på plenen og i drivhuset.
Disse er fra drivhuset, de andre trenger lenger tid på seg.

Kinesisk gressløk smaker alldeles nydelig!!!
Anbefales!

Mens vi satt ute i hagen og nøt smakene ,
kom jeg plutselig på reddikene.

Jeg puttet noen frø ned i en blomsterkasse for noen uker siden.
Innimellom ringblomster og blomkarse. 
Reddiken - med sin karakteristiske peppersmak.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar